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お客さんへのクチコミ返信 Replies to the reviews

おしごと Owner's Works

若葉屋に宿泊されたお客さんからオンライン上にクチコミが投稿されると、私はいつもそのお客さんのことを思い出しながら返信を書いています。
I reply to the online reviews posted by our guests with remembering them.

その宿泊施設へのクチコミに対して、AIを活用して自動生成された返信文の提案を行うという某企業の紹介記事を目にしました。
I read an article about a company that uses AI to suggest automatically generated replies to online reviews for hotels.

そこで私も、「以下のクチコミに対する返信を書きたい。『(お客さんからのクチコミ投稿をコピペ)』」と、Chat GPTに投げかけてみたところ、多少は不自然なところもあるものの、お客さんの書き込みに応じつつ、感謝の言葉を述べる、さすがそれっぽい返信を出してきました。
So, I also experimentally asked Chat GPT for an appropriate reply to an actual review by our guest. Although there are some unnatural parts, it has come up with a good reply, expressing gratitude while responding to the guest’s comment.

1日に何件ものクチコミ返信をしている大規模なホテルなんかでは、こういうAI返信による業務効率化もありかもしれません。しかし、若葉屋で使うことはありません。
This kind of AI reply might be useful for a big hotel that replies a lot a day, but we never use it.

投稿者名がニックネームや匿名であっても、文章を読めばそれがどのお客さんなのか、私にはだいたい分かって、いつもそのお客さんのことを思い出しながら返信を書いています。一方、実際にそのお客さんと時間を共有していないAIにはそのお客さんを思い出すこともできなければ、感謝することもできません。
Even if the poster’s name is a handle or anonymous, I can usually tell which guest wrote it by reading the comment. And I always write my replies while remembering that guest. On the other hand, AI, who has not actually shared time with our guests, cannot remember or appreciate them.

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